Claus H. Jensen - Formand
Kennet P. Holmegård - Kasserer
Stina W. Strömberg -
Jens K. Boutrup - Mails
Kjersti R. Kjosås - Hjemmeside.
Mødeindkaldelse
Dato for møde
10. marts 2016
Tidspunkt
19.00-20.00
Tilstede:
Claus Hovmøller
Jens Boutrup
Kenneth Pedersen Holmegard
Stina Strömberg
Dagsorden
Uddelegering af poster
Formand: Claus
Kasser: godkendelse af fakturerer, budgetter mv, Kenneth
Referent: referat for hvert bestyrelsesmøde og mødeindkaldelse, Kjersti
Mail: svare på indkomne mails, Jens
Hjemmeside/facebook: holde beboere opdateret, uploade dokumenter, Stina og Kjersti.
Gårdprojektet: Kontakt til projektledere og entreprenører. Stina
Status på vedligeholdelse
Faldstammer: der diskuteres indvendig forring. Der undersøges de forskellige muligheder, hvilken der kan være den optimale for vores bygning. Arbejdet med at få en status på de eksisterende faldstammers tilstand igangsættes.
Hovedtrapper og bagtrapper: disse skal fremadrettet males i samme farve.
Vedligeholdelsesplan: den opdaterede plan skal indhentes fra DEAS, som nævnt på GF. Vi venter med at igangsætte dette, til vi har fået planen for faldstammer, da dette kan påvirke vedligeholdelsesplanen.
Klinker til gulve i hovedtapper: der er mange steder, hvor gulvene er nedslidte. Vi mener den valgte flise, skal være den gennemgående fremadrettet og skal være matchende med den eksisterende, for at fastholde bygningens udseende. Stina mail Simon.
Generel skal der laves en overodnet helhedsplan for ejendommen med valg af farver og materialer. Finde nogle standarter. Der skal laves en overordnet liste over farmer, modeller mm.
Vinduer: fremadrettet skal det håndhæves, når der udskiftes vinduer, at farver og former overholdes jf. vedtægterne.
Status på TV-inspektion
Det akutte problem med rottehul er udbedret. Vi taler om at vente med den store renovering i forbindelse med gårdprojektet, selvom dette udskydes. Dette skal drøftes med projektlederen.
Nøgler på bagtrapper
I forhold til tidligere modtaget, hvor vi vil tage dette punkt til eftertragtning. VI afventer priser på gårdprojektet, om dette giver overskud, for vi kan beslutte om der er råd til det.
Status på kælderoprydning og optælling
Den 1. april skal der være navne på alle kældrerum, ellers ryddes disse jf. tidligere udsendt brev til ejere. Der står rigtig meget i kældrene, der ikke skal stå der. Fællesarealerne skal holdes frie og vi opfordrer til at bruge jeres kælderrum. Har I ikke et rum, kontakt bestyrelsen.
Oversigt over containere i gården
Der skal tages en status på, om antallet af containere er tilsvarende forbrug. Ofte er pap overfyldt. Der skal undersøges, om der kan tilkøbes enkelte containere i spidsperioder. Derfor vil en status over en periode blive lavet.
Oprydning
Faste datoer for oprydning af cykler, kældre, lofter og bagtrapper er på tale.
Emhætter / Udsug
Dette blev nævnt til GF. Vi vil undersøge omfanget og hvad der efterfølgende skal gøres.
Gården
Cykler omkring bygningen. Vi har modtaget udkast til parkering.
Rydning af eksisterende inventar i gården, inden opstart. Vi vil prøve at bortkaffe fliser, skure mm, hvis der er nogle der kan bruge det. Dette vil også reducere omkostningerne til rydning.
Cykelkælder, vi skal have en afklaring på om disse kan bruges.
Andet:
Godkendelse af GF referat:
Udkast til referat godkendes er godkendt.
Trappeopgange:
Vi opfordret til at holde trappeopgangene ryddet. Bagtrapperne er en flugt vej i tilfælde af brand.
Husorden
Skal opdateres. Dette skal være et møde for sig selv.
Hjemmeside:
Denne skal fortsat opdateres med referater og andre dokumenter.
Fælles arbejdsdag
Der tales om der skal oprettes en fælles arbejdsdag, for bygningens beboere én gang årligt. Ideer og feedback modtages gerne.
Skotrender
Der indhentes flere tilbud, da disse overstiger det afsatte budget.
Hjørnetrapper
Arbejdet er igangsat og forløber som planlagt.
Dato for næste møde
Mandag den 25. april kl. 19.00