<

Bestyrelses referat 01 201623-03-2016 - 10:55

Bestyrelsen har konstitueret sig Således:

Claus H. Jensen             - Formand

Kennet P. Holmegård      - Kasserer

Stina W. Strömberg         - 

Jens K. Boutrup              - Mails

Kjersti R. Kjosås             - Hjemmeside.

Mødeindkaldelse


 

Dato for møde

10. marts 2016


 

Tidspunkt

19.00-20.00


 

Tilstede:

Claus Hovmøller

Jens Boutrup

Kenneth Pedersen Holmegard

Stina Strömberg


 

Dagsorden

Uddelegering af poster

Formand: Claus

Kasser: godkendelse af fakturerer, budgetter mv, Kenneth

Referent: referat for hvert bestyrelsesmøde og mødeindkaldelse, Kjersti

Mail: svare på indkomne mails, Jens

Hjemmeside/facebook: holde beboere opdateret, uploade dokumenter, Stina og Kjersti.

Gårdprojektet: Kontakt til projektledere og entreprenører. Stina

 

 


 

Status på vedligeholdelse

Faldstammer: der diskuteres indvendig forring. Der undersøges de forskellige muligheder, hvilken der kan være den optimale for vores bygning. Arbejdet med at få en status på de eksisterende faldstammers tilstand igangsættes.

Hovedtrapper og bagtrapper: disse skal fremadrettet males i samme farve.

Vedligeholdelsesplan: den opdaterede plan skal indhentes fra DEAS, som nævnt på GF. Vi venter med at igangsætte dette, til vi har fået planen for faldstammer, da dette kan påvirke vedligeholdelsesplanen.

Klinker til gulve i hovedtapper: der er mange steder, hvor gulvene er nedslidte. Vi mener den valgte flise, skal være den gennemgående fremadrettet og skal være matchende med den eksisterende, for at fastholde bygningens udseende. Stina mail Simon.

Generel skal der laves en overodnet helhedsplan for ejendommen med valg af farver og materialer. Finde nogle standarter. Der skal laves en overordnet liste over farmer, modeller mm.

Vinduer: fremadrettet skal det håndhæves, når der udskiftes vinduer, at farver og former overholdes jf. vedtægterne.


 

Status på TV-inspektion

Det akutte problem med rottehul er udbedret. Vi taler om at vente med den store renovering i forbindelse med gårdprojektet, selvom dette udskydes. Dette skal drøftes med projektlederen.


 

Nøgler på bagtrapper

I forhold til tidligere modtaget, hvor vi vil tage dette punkt til eftertragtning. VI afventer priser på gårdprojektet, om dette giver overskud, for vi kan beslutte om der er råd til det.


 

Status på kælderoprydning og optælling

Den 1. april skal der være navne på alle kældrerum, ellers ryddes disse jf. tidligere udsendt brev til ejere. Der står rigtig meget i kældrene, der ikke skal stå der. Fællesarealerne skal holdes frie og vi opfordrer til at bruge jeres kælderrum. Har I ikke et rum, kontakt bestyrelsen.


 

Oversigt over containere i gården

Der skal tages en status på, om antallet af containere er tilsvarende forbrug. Ofte er pap overfyldt. Der skal undersøges, om der kan tilkøbes enkelte containere i spidsperioder. Derfor vil en status over en periode blive lavet.


 

Oprydning

Faste datoer for oprydning af cykler, kældre, lofter og bagtrapper er på tale.


 

Emhætter / Udsug

Dette blev nævnt til GF. Vi vil undersøge omfanget og hvad der efterfølgende skal gøres.


 

Gården

Cykler omkring bygningen. Vi har modtaget udkast til parkering.

Rydning af eksisterende inventar i gården, inden opstart. Vi vil prøve at bortkaffe fliser, skure mm, hvis der er nogle der kan bruge det. Dette vil også reducere omkostningerne til rydning.

Cykelkælder, vi skal have en afklaring på om disse kan bruges.


 

Andet:

Godkendelse af GF referat:

Udkast til referat godkendes er godkendt.


 

Trappeopgange:

Vi opfordret til at holde trappeopgangene ryddet. Bagtrapperne er en flugt vej i tilfælde af brand.


 

Husorden

Skal opdateres. Dette skal være et møde for sig selv.


 

Hjemmeside:

Denne skal fortsat opdateres med referater og andre dokumenter.

 

 

Fælles arbejdsdag

Der tales om der skal oprettes en fælles arbejdsdag, for bygningens beboere én gang årligt. Ideer og feedback modtages gerne.


 

Skotrender

Der indhentes flere tilbud, da disse overstiger det afsatte budget.


 

Hjørnetrapper

Arbejdet er igangsat og forløber som planlagt.


 

Dato for næste møde

Mandag den 25. april kl. 19.00

Se alle nyheder <